• Home
  • Vraagstukken
  • Hoe
  • Pilots
  • Overig
  • In oktober en november 2016 zijn in het kader van het project Regionaal Onderwijsbeleid gesprekken gevoerd met 35 RMC-coördinatoren over de verdieping en verbreding van de RMC-taken. Welke vorm krijgt bijvoorbeeld de (uitgebreide) coördinerende functie? En hoe loopt het monitoren van de nieuwe doelgroep pro/vso? Welke uitdagingen zijn er en hoe gaan de regio’s daar mee om?

    Notitie

    Een beknopte notitie geeft op basis van de gesprekken de antwoorden op deze vragen en andere weer. Hiermee ontstaat een overzicht van de huidige stand van zaken weer, geïllustreerd met concrete voorbeelden uit de praktijk. De concrete voorbeelden kunnen dienen als inspiratie voor collega RMC-coördinatoren.

    Daarnaast beschrijft de notitie een drietal aandachtspunten voor een verdere ontwikkeling van de taken. De bevindingen en aandachtspunten geven input voor landelijke ondersteuning en beleidsvorming.